Херсонська обласна
універсальна наукова бібліотека
ім. Олеся Гончара
ПН-ЧТ: 9:00-18:00
СБ-НД: 9:00-18:00
Меню розділу

Мовна свідомість: структура, типологія, виховання

Селігей Пилип Олександрович

В73885
81.001.3

С 29
Селігей Пилип Олександрович.
Мовна свідомість: структура, типологія, виховання/ Пилип Селігей ; відп. ред., авт. вступ. сл. Л. Т. Масенко; Нац. акад. наук України, Ін-т мовознав. ім. О. О. Потебні - К. : Києво-Могилян. акад., 2012. - Бібліогр. в підрядк. прим.. - 118 с., ISBN 978-966-518-595-6
Предметні рубрики: Свідомість і мова

Анотація:

У книзі запропоновано визначення й окреслено структуру поняття «мовна свідомість». З’ясовано її роль як чинника мовної поведінки, запоруки мовної стійкості та мовного порядку в державі. На основі ціннісного критерію розроблено типологію рівнів мовної свідомості. Розглянуто засади, методи, канали й основний зміст мовного виховання громадян України. Наголошено, що з огляду на глобалізацію піднесення мовної свідомості стає нині конче важливим і що майбутнє суспільство знань створює для цього найсприятливіші можливості.
Для мовознавців, викладачів-словесників і всіх небайдужих до мови.

Зміст

ВСТУПНЕ СЛОВО (Лариса Масенко). С. 4

Розділ 1. СТРУКТУРА І ЗНАЧУЩІСТЬ МОВНОЇ СВІДОМОСТІ. С. 7-22
     § 1. Короткий огляд літератури. С. 7
     § 2. Сутність і визначення МС. С. 12
     § 3. Будова МС. С. 15
     § 4. Роль МС у мовному житті. С. 18

Розділ 2. РІВНІ РОЗВИНЕНОСТІ МОВНОЇ СВІДОМОСТІ. С. 23-63
     § 1. Критерій типології. С. 23
     § 2. Нульовий рівень. С. 25
     § 3. Початковий рівень. С. 26
     § 4. Середній рівень. С. 32
     § 5. Високий рівень. С. 40
     § 6. Метод «ідеальних типів». С. 53
     § 7. Історичні приклади високої МС. С. 55
     § 8. Перспективи досліджень. С. 59

Розділ 3. ШЛЯХИ ВИХОВАННЯ МОВНОЇ СВІДОМОСТІ. С. 64-102
     § 1. Низький рівень МС українців. С. 64
     § 2. Глобалізація як загроза мовам. С. 66
     § 3. Плекати МС – дбати про мову. С. 69
     § 4. Засади мовного виховання. С. 71
     § 5. Канали виховного впливу. С. 73
     § 6. Зміст виховання. Цінність мови. С. 85
     § 7. Цінність рідної мови. С. 91
     § 8. Мовні міфи й забобони. С. 94
     § 9. Метод проблемних ситуацій. С. 98
     § 10. Мовна самосвідомість. С. 102

Розділ 4. ЗАЗИРАЮЧИ В МАЙБУТНЄ. С. 103-115
     § 1. Висока МС – утопія чи реальність? С. 103
     § 2. Матеріальне vs духовне. С. 106
     § 3. Суспільство знань. С. 110
     § 4. МС у суспільстві знань. С. 113

РЕЗЮМЕ. С. 116

Календар подій

     1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 2223 24
25 26 27 28 293031