Роман «Джерело» став визначним не лише у творчості Айн Ренд, а й загалом в американській літературі. Вже більше 70 років він не втрачає звання одного із найвідоміших творів літератури США. І саме з нього розпочалася літературна слава американської письменниці.
Традиційно, всі герої Ренд протистоять у своїх принципах та світоглядах суспільству. Не став винятком і Говард Рорк. Він надзвичайно талановитий архітектор, який, однак, не бажає миритися з традиціями та прислухатися до думки оточуючих. Не визнає Говард і роботи в команді та ніколи не йде на компроміси. Чи можливо з такими життєвими правилами не просто вижити у сучасному світі, а й збудувати кар’єру? Так, можливо. Але лише заплативши при цьому дуже високу ціну.
Та цікавий Рорк не лише своїм талантом та характером. Айн Ренд втілила у ньому своє бачення ідеального чоловіка. І це не стільки зовнішні риси, як його світогляд, ставлення до мистецтва та праці.
До речі, Говард Рорк – це не просто фантазії та думки письменниці. У нього є реальний прототип – американський архітектор Френк Ллойд Райт.
Не відійшла Ренд і від традиційної лінії кохання на тлі економіки тогочасного суспільства. Вчинки Говарда і Домінік, скажемо відверто, не завжди зрозумілі. У голові повсякчас виникає питання «Навіщо?». Навіщо ускладнювати? Навіщо руйнувати? Навіщо допомагати іншим і при цьому шкодити собі? І таких питань впродовж читання книги буде безліч. От лише відповідь на всіх них одна. Та аби її віднайти, треба прочитати роман до останньої сторінки.
Ми не будемо переказувати тут навіть частини сюжету. Навіть якщо назвемо прізвища всіх архітекторів та назви їх робіт, це абсолютно нічого не значитиме. Бо сенс не у кількості збудованих хмарочосів і навіть не у тих мільярдах, які були на них витрачені. Сенс набагато глибше і, водночас, він тут, на поверхні.
До речі, за мотивами твору в 1949 році був знятий однойменний фільм з Гарі Купером у головній ролі. Цікавим є і той факт, що сценарій до стрічки писала сама Айн Ренд, хоча по завершенню роботи письменниця не була повністю задоволена отриманим результатом. Бо й справді, хіба можливо твір такого обсягу та масштабу вмістити в одну кінострічку?
Авторка відгуку: Анастасія Козак
Comments