
Гра - ключ до душі дитини
Максименко Сергій Дмитрович
В78117
159.922.7
М 17
159.922.7
М 17
Максименко Д.С.
      Гра - ключ до душі дитини: гармонізація відносин дитини з навколишнім світом : практ. психологія/ Д. С. Максименко ; [в авт. ред.]
       - Київ : Центр учб. літ., 2018.  - Бібліогр.: с. 231-236.  - 238 с., ISBN 978-611-01-1127-0
      
      Предметні рубрики: Дитяча психологія
УДК: 159.922.7
        Аннотация:
Книга присвячена аналізу виховної можливості гри – одному з улюблених і органічних видів діяльності та спілкування дітей дошкільного та молодшого шкільного віку.Автор розглядає дитячу гру як ефективний діагностичний, корекційний, розвиваючий і виховний засіб, який дозволяє дорослим не тільки знайти шлях до душі дитини, допомогти їй відкрити красу навколишнього світу і людських відносин, а й самим відчути радість від ігрового спілкування з дитиною.
Охарактеризовані показники ефективності застосування ігрових процедур, чітко прописані діагностичні критерії ігрової поведінки і переживань дітей. Ґрунтуючись на фундаментальних уявленнях видатних дослідників, автор враховує багато нюансів (особливості віку дитини, проблеми її розвитку, поведінки, реакції дорослих), вимоги до створення ігрового середовища вдома і поза ним, передбачаючи багато питань, які можуть виникнути у дорослих читачів.
Адресується дорослим-вихователям, педагогам, практичним психологам, дослідникам-початківцям, а також всім, у кого є діти.
Цитаты
- "Саме гра виступає одним з ведучих засобів адаптації дитини до нових вимог, забезпечуючи їй благополучне самопочуття."
 - "При вмілому керівництві з боку батьків, вчителів і вихователів гра здатна творити дива. "Ледачого вона може зробити працьовитим, незнайку - знаючим, недотепного - умільцем, відзначав Е. М. Мінськін, відомий фахівець з дитячої гри, який зберігав і збільшував протягом багатьох десятиліть ХХ століття її арсенал, - немов чарівна паличка, гра може змінити відношення дітей до того, що здається їм часом занадто звичайним, нудним, обридлим."
 - "Гра й ігрова діяльність молодших школярів залишаються незамінними соціокультурними атрибутами їхнього життя. Однак виховні й розвиваючі можливості гри й ігрової діяльності дошкільників і молодших школярів можуть реалізуватися повною мірою тільки при наявності предметно-ігрових просторів, що відповідають їхнім потребам, вдома, у дворі, навколо й усередині дитячого саду, школи, у більш широкому навколишньому світі."
 - "При використанні ігрових моментів важливо враховувати, що діти дошкільного і молодшого шкільного віку особливо чуттєві до схвалення, похвалі, тому кожен шляхетний їхній крок в ігровій і неігровій взаємодії потребує підтримки і позитивної оцінки навколишніх."
 
Зміст
Від автора: запрошення до діалогу про гру. С. 3
Розділ 1. ПРО ПРОСТІР, ГРУ І НОСІЇВ ІГРОВОЇ КУЛЬТУРИ. С. 8
    Яке ігрове середовище розвиває дитину. С. 8 
    Як  організувати  ігрове  середовище  й  ігрове  спілкування в родині. С. 13   
    Ігри зближують покоління: про носіїв ігрової культури. С. 21 
    Дитяча майстерня ігор. С. 31 
Розділ 2. ІГРОТЕРАПІЯ: ГОТУЄМОСЬ ДО ШКОЛИ. С. 36
    Що таке ігротерапія? С. 37 
    Граємо за мотивами народної казки. С. 47 
    Як ми змінюємось, граючи з батьками. С. 80 
    Пальчиковий ігротренінг розвиває мовлення дітей. С. 90 
Розділ 3. ГРА — КРОК ДО ЛЮДЯНОСТІ. С. 98
    Від гри — до взаєморозуміння. С. 98 
    Від гри — до самоорганізації. С. 102 
    Колективна гра — це здорово!  С. 113 
    У грі стаємо добрішими і кращими. С. 120 
Розділ 4. ГРА — КРОК ДО НАВЧАННЯ В ШКОЛІ. С. 129
    Гра допомагає учитися в першому класі. С. 129 
    З грою легше вчитися і після першого класу. С. 135 
    Гра допомагає учитися і вдома. С. 145 
    Гра формує комунікативні навички. С. 146 
Розділ 5. ГРА — КРОК ДО ТВОРЧОСТІ І КРАСИ. С. 155
    Гра й образотворче мистецтво. С. 156 
    Гра, музика, танець. С. 163 
    Гра‐драматизація. С. 171 
    Гра — душа дитячого свята. С. 179
Розділ 6. ДЕ, У ЩО І ЯК ГРАЮТЬ НАШІ ДІТИ: діагностичні методики з вивчення 
предметно‐ігрового середовища розвитку і ігрової діяльності дитини дошкільного 
і молодшого шкільного віку. С. 198   
   Ігровий простір дошкільної освітньої установи: методика діагностики стану 
    предметно‐просторового та ігрового розвиваючого середовища. С. 198 
    Чи  розвиває дитину середовище: експрес‐анкета для фахівця з діагностики 
    спрямованості розвиваючого середовища на розвиток і становлення
    особистості дитини. С. 204     
    Ігровий досвід дитини: опитувальний лист для інтерв’ю з дітьми для виявлення
    їхнього ігрового досвіду. С. 206 
    Бажане і реальне: експрес‐діагностика уявлення дітей і дорослих про 
    предметно‐ігрове середовище. С. 214 
    Очима дорослих: як дитина виявляє себе в процесі ігрової діяльності і 
    спілкування. С. 218 
    Як вивчати дитячий ігровий фольклор: методика збирання традиційних дитячих
    ігор і вивчення предметно‐ігрового середовища. С. 222 
Замість висновку: гра — золотий ключ до душі дитини. С. 229
Література. С. 231
