Сьогодні креативна економіка стає основою світової економіки. Cучасні швидкі зміни в глобальних процесах творення і впровадження винаходів свідчать про те, що вся економіка майбутнього буде креативною. Креативність економіки є визначенням її якості, так само, як і ефективність. Економічний вимір креативності полягає у виявленні її впливу на підприємництво, генерування і стимулювання інновацій, підвищення продуктивності та економічного зростання.
В Україні вже починає формуватися кластер креативних індустрій – індустрій, що походять із індивідуальної творчості, навичок і талантів. Креативні індустрії мають потенціал до формування добробуту і створення робочих місць через генерування та економічну реалізацію об’єктів інтелектуальної власності.
Створення кластера креативних індустрій ініційовано і на території Херсонщини за сприяння громадської організації «Бізнес-асоціація “МИ – ХЕРСОНЦІ”» для розвитку ефективних механізмів співпраці та популяризації креативної економіки у регіоні. Цю ініціативу підтримали Німецьке товариство міжнародної співпраці GIZ та Регіональний фонд Східного партнерства з питань реформи державного управління.
Для розуміння суті «кластера креативних індустрій» та об'єднання навколо цієї ідеї представників творчих кіл громадською організацією «Бізнес-асоціація “МИ – ХЕРСОНЦІ”» 27 квітня 2019 року був проведений тренінг. Спікером на заході став відомий науковець, представник Київської школи Бізнесу Михайло Крикунов.
Херсонська книгозбірня, яка є центром чисельних творчих рухів та ініціатив, не могла пройти осторонь як теми створення на території області «кластера креативних індустрій», так і участі у тренінгу. На зазначеному заході побував працівник соціо-культурного сектору нашої книгозбірні Костянтин Капошилін.
Під час тренінгу учасники мали можливість засвоїти теоретичне підґрунтя для створення відповідних кластерів, вивчили досвід роботи кластерів в Україні та за кордоном; окреслили проблеми, які заважають розвитку сучасної культури в регіоні, зокрема, її низька ринкова вартість та неможливість залучення до «культурного продукту» представників середнього класу. Також серед проблем сучасного розвитку культури були зазначені: відсутність належної підтримки з боку владних інститутів та спільного діалогу між представниками творчих кіл.
Саме у вирішенні зазначених проблем відводиться роль кластеру – як об'єднанню конкуруючих між собою сил задля подолання спільних проблем в галузі.
Учасники тренінгу мали можливість вивчити ринок запропонованих послуг у галузі культури в місті Херсоні, а також поділитися враженнями від його роботи.
Особлива увага приділялася досвіду міста Львова в питаннях створення «кластеру креативних індустрій», а саме – як позитивних, так і негативних складових українських напрацювань діяльності зазначених кластерів.
Під кінець заходу велася жвава дискусія щодо подальшої долі «культурних продуктів», які створюються на території нашого міста та області.