Херсонська обласна
універсальна наукова бібліотека
ім. Олеся Гончара
ПН-ЧТ: 9:00-18:00
СБ-НД: 9:00-18:00
Меню розділу

Педагогіка Марії Монтессорі

Чепіль Марія Миронівна

В77230
74.100я73

Ч-44
Чепіль Марія Миронівна.
Педагогіка Марії Монтессорі: навч. посіб./ М. М. Чепіль, Н. З. Дудник; Дрогоб. держ. пед. ун-т ім. Івана Франка - Київ : Слово, 2017. - Бібліогр. наприкінці тем. - 271 с., ISBN 978-966-194-273-7
Персоналії: Монтессорі М.
Предметні рубрики: Дошкільники -- Виховання -- Навчальні видання для вищої школи
Монтессорі Марія (1870–1952 рр.)
Педагоги італійські -- 20 ст. -- Навчальні видання для вищої школи
Монтессорі М. педагогічна система -- Навчальні видання для вищої школи
УДК: 373.091.4(450)(075.8)

Анотація:

Навчальний посібник укладено відповідно до програми навчальної дисципліни "Педагогіка Марії Монтессорі" для фахівців першого (бакалаврського)рівня галузі знань 01 "Освіта спеціальності" 012 "Дошкільна освіта". Посібник висвітлює історію становлення педагогіки М.Монтессорі, її засадничі педагогічні ідеї (сензитивні періоди розвитку дитини, технологію організації розвивального середовища, виховання дитини, сенсорний розвиток, технологію навчання математики, розвитку мовлення дошкільника, космічну зону розвитку, вимоги до педагога), а також розкриває можливі шляхи їх використання в освіті.
Посібник зорієнтований на студентів спеціальності 012 "Дошкільна освіта", вихователів дошкільних навчальних закладів, а також усіх, хто цікавиться питаннями виховання дитини за технологією Марії Монтессорі.

Фотоматеріали

Цитати

  • Дитина - це індивідуальність, яка шукає шляхів для свого зростання, самореалізації.
  • Математика передбачає не просто запам'ятовування, а специфічне сприйняття світу. Завдання педагога - створити можливості для становлення математичних уявлень і вмінь дітей, їх самостійного навчання.
  • Сенсорний матеріал - своєрідна абетка якостей і категорій, що допомагає дитині виділити ознаки предметів у "чистому" вигляді, сприйнявши її за допомогою органів чуття; посібники й обладнання, призначені для розвитку відчуттів та сприймань дитини через концентрацію уваги на певних стимулах.
  • Контроль помилок - невід'ємна риса Монтессорі-матеріалів, що робить очевидними помилки, які допускає дитина, і таким чином дозволяє їй після завершення вправи виправити їх.

Рецензія фахівця (офіційні рецензії):

Вступ до видання

(уривки)

Початок ХХІ ст. характеризується розширенням сфери використання педагогічної технології, яка претендує на провідну в організації навчально-виховного процесу. Це стосується й педагогічної технології італійського педагога-гуманіста Марії Монтессорі (1870-1952). Її праці перекладені багатьма мовами світу. Популярність її ідей беззаперечна, бо технологія М. Монтессорі є однією із найуспішніших і має багато прихильників серед науковців та педагогів-практиків у багатьох країнах.

... Сучасні педагоги, послідовники методу М. Монтессорі, на основі експериментів модернізують її теорію, доповнюючи практикою використання, враховуючи вимоги науково-технічного прогресу, тенденції соціального розвитку суспільства. Проте основні засади зазначеної педагогіки - самостійності, індивідуальності, ранньої соціалізації, поваги до світу дитини, наступності у здобутті знань людства, які залишаються домінантою Монтессорі-педагогіки, реалізовуються фрагментарно, непослідовно.

...Опанування навчальної дисципліни "Педагогіка Марії Монтессорі", спілкування та навчання з педагогами-практиками, які мають багаторічний досвід використання цієї технології, є необхідною умовою поліпшення якості навчання і виховання, підготовки вихователів.

Зміст

Вступ. С. 7
Тема 1. "Педагогіка Марії Монтессорі" у систему педагогічних наук. С. 10
1. Предмет, мета і завдання навчальної дисципліни. С. 10
2. "Педагогіка Марії Монтессорі" у підготовці фахівців дошкільної освіти. С. 11
3. Педагогіка М.Монтессорі на тлі ідей педоцентризму. С. 14
 
Тема 2. Історія становлення педагогіки Марії Монтессорі. С. 22
1. Життєвий і творчий шлях Марії Монтессорі. С. 22
2. Витоки становлення педагогіки Марії Монтессорі. С. 25
3. Вплив ідей реформаторської педагогіки на становлення педагогічної системи М.Монтессорі. С. 26
 
Тема 3. Педагогічні ідеї М. Монтессорі. С. 31
1. Дефініція "всотуючий розум". С. 31
2. Індивідуальний підхід до дитини. Ідея вільного вибору. С. 34
3. Психологічна підтримка дитини. С. 37
 
Тема 4. Сензитивні періоди розвитку дитини. С. 42
1. Характеристика сензитивних періодів. С. 42
2. Розвиток дитини-дослідника. С. 46
3. Поради дорослим. С. 50
 
Тема 5. Технологія організації розвивального середовища. С. 56
1. Організація розвивального середовища. С. 56
2. Принцип розміщення кімнат. С. 60
3. Дидактичний Монтессорі-матеріал. С. 62
4. Робота з Монтессорі-матеріалом. С. 66
 
Тема 6. Теорія і методика виховання дитини. С. 71
1. Дефініція терміна "виховання". С. 71
2. Принципи виховання. С. 73
3. Зміст виховання. С. 77
4. Метод персоніфікації дитини. С. 83
5. передумови успішного вихавання дитини. С. 85
 
Тема 7. Сенсорне виховання. С. 91
1. Сутність сенсорного виховання. С. 91
2. Обладнання сенсорної зони. С. 95
3. Методичні рекомендації щодо роботи з дітьми в сенсорній зоні. С. 100
 
Тема 8. Зона навичок практичного життя. С. 105
1. Організація зони практичного життя. С. 105
2. Вимоги до обладнання. С. 109
3. Організації роботи у зоні практичного життя. С. 111
 
Тема 9. Технологія навчання математики. С. 118
1. Формування логіко-математичного мислення. С. 118
2. Організація математичної зони. С. 120
3. Робота з дидактичним матеріалом. С. 127
4. Особливості засвоєння математичних понять. С. 130
 
Тема 10. Розвиток мовлення дітей. С. 136
1. Усне мовлення. С. 136
2. Методика розвитку мовлення. С. 140
3. Організація зони мовлення. С. 143
 
Тема 11. "Космічна зона" розвитку. С. 149
1. Дефініція терміна "космічне виховання". С. 149
2. Діяльність у космічній зоні. С. 151
3. Ознайомлення з планетою Земля. С. 154
4. Вивчення природи. С. 155
 
Тема 12. Професія Монтессорі-педагога. С. 158
1. Етапи підготовки педагога. С. 158
2. Завдання Монтессорі-педагога. С. 160
3. Вимоги до професійної діяльності. С. 164
 
Тема 13. Реалізація ідей М. Монтессорі в Україні. С. 169
1. Діяльність громадських організацій у поширенні ідей М.Монтессорі. С. 169
2. Актуальність ідей М.Монтессорі для українського соціуму. С. 173
3. Українська модель Монтессорі-закладу. С. 177
 
Перелік літератури. С. 185
Короткий термінологічний словник. С. 193
Додатки. С. 196

Також рекомендуємо прочитати

Педагогіка українського дошкілля : навч. посіб. : у 3 ч./ Н.В. Лисенко, Н.Р. Кирста, Н.Б. Лазарович- Київ : Слово, 2016.
Лисенко, Н.В. Ч. 3: - 374, [1] с. - Бібліогр.: с. 367-[375], ISBN 978-966-194-246-1
Музика О.Л. Педагогічна спадщина А. С. Макаренка і сучасні підходи до розвитку здібностей [Текст] // Педагогіка і психологія. - 2008. - N3/4. - С. 15-26 - Бібліогр. у кінці ст.
Вашуленко Микола. Педагогічна спадщина В. О. Сухомлинського - першоджерело формування україномовної особистості дошкільників і молодших школярів [Текст] // Початкова школа. - 2013. - N 9. - С. 6-8 - Бібліогр. наприкінці ст.

Календар подій

     1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 222324
252627282930